---------- Aktuality - archiv 6 ----------

6.11.2006
Zdravíme všechny fanoušky našeho týmu. Jak jsme se již zmínili v předchozích zprávičkách, po skončení sezóny z našeho týmu odešli dva závodní piloti. S potěšením však můžeme oznámit, že se nám pro příští sezónu podařilo angažovat velice zkušeného pilota. Je jím Jindra Motyka, kterého tímto v týmu srdečně vítám a věřím, že týmová spolupráce povede k oboustranné spokojenosti.
Po ligovém srazu o tomto víkendu jsme dostali notnou dávku motivace do příští sezóny. Také se již rýsují nová pravidla pro sezónu, která obsahují zajímavé aspekty a nové výzvy jak pro týmy, tak i pro samotné piloty. Vše je však ještě v pohybu a bude se dolaďovat a upřesňovat v průběhu zimní přípravy.

30.10.2006
Ondra: "Zdravim všechny fanoušky našeho týmu, tak je tu konec sezóny a s ním i můj konec v této lize. Poslední závod sezóny jsem si chtěl opravdu vychutnat, nejenom proto, že Brazílie je moje nejoblíbenější trať, ale chtěl jsem předvést co ve mě ještě je. Nakonec jsem i se štěstím vyhrál, když Radim Podešva udělal nečekanou rozhodující chybu závodu. Kdyby tuto chybu, kdy rozbil přední křídlo, neudělal, byl by to boj do posledních metrů, protože já jsem jel na jednu zastávku a on na dvě, a přesně to vycházelo, že kdyby vyjel po druhých boxech, zařadil by se buď těsně přede mě a nebo za mě. Poslední závod jsem si opravdu vychutnal. Chtěl bych z celého srdce nejvíc poděkovat Petrovi Kolářovi, který to se mnou vydržel, i přes mou nepřítomnost v několika závodech a udržel náš tým na krásné 4. pozici.
Tak příští sezonu ti budu fandit, drž se, ahoj :-)
"

29.10.2006
Dnešní závěrečný závod sezóny se našemu týmu vydařil nad očekávání. Ondra bezkonkurenčně zvítězil a Petr skončil celkově čtvrtý. Do závodu sice nastoupilo jen 9 pilotů, ale i tak to byl úspěšný víkend. Tím spíš, že Petr prakticky vůbec netrénoval.
V celkovém pořadí se Ondra posunul na osmé místo před Petra, kterého tímto výsledkem odsunul na devátou pozici. Jako tým jsme si udrželi solidní celkové čtvrté místo.
Petr: "
Přípravě na tento závod jsem nemohl věnovat odpovídající čas. Přesto se mi podařilo zajet poměrně dobře a také díky strategii jedné zastávky jsem sice těsně, ale zvítězil ve své skupině. Gratuluji Ondrovi k jeho celkovému vítězství v posledním závodu."

Tímto závodem bohužel Ondra v našem týmu končí. Děkujeme mu za vynikající výkony, které v závodech podával. Na začátku sezóny bojoval o celkové prvenství a nebýt sportovních zálib a prázdnin, bylo by tomu tak i nyní. Nicméně s Ondrou se neloučíme tak docela, protože se budeme setkávat na simracing.cz při soubojích v rFactoru.
Tým opouští i Martin, který jezdění v poslední době nemohl věnovat dostatek času, takže se rozhodl aktivní éru v týmu ukončit.
V týmu jsou tedy dva volné posty závodních pilotů. Zájemci hlaste se.

24.10.2006
Opět přinášíme jen kratičké zprávy. V Číně jsme zajeli ucházející výsledek, když Petr byl šestý a Ondra vinou chybného tankování byl klasifikován až desátý. Totálním fiaskem skončil závod v japonské Suzuce. Ondra a Martin do závodu nenastoupili a Petr vinou výpadku připojení nestihl start. Takže nulový zisk z posledního závodu je opravdovým zklamáním. Sice v pořadí týmů se už pro nás nic nezmění, protože máme jisté čtvrté místo. V pilotech jsou Petr na 8. a Ondra na 9. místě a pokud v Brazílii zajedou alespoň trochu slušný výsledek, měli by si toto postavení udržet.
Bohužel vzhledem k zahájení školního roku a aktivitám pilotů mimo Českou F1 ligu se nám rapidně snížil počet aktivně jezdících členů. Do posledního závodu nastoupilo pouze 6 pilotů. Doufejme, že v posledním závodu, který se jede už tento týden, se to alespoň trochu zlepší a důstojně završíme naši letošní sezónu.
Hned další víkend 4-5. listopadu se koná sraz ligy, kde budou slavnostně dekorováni ti nejlepší a oficiálně ukončena letní sezóna.

1.10.2006
Poslední dva závody se našemu týmu příliš nevydařily. V Itálii skončil Ondra na jedenáctém a Petr na dvanáctém místě. V Belgii si Petr polepšil na sedmé místo, avšak Ondru zradil motor, takže musel ze závodu odstoupit. V současné době probíhají intenzívní testy na trati v čínské Shanghaji. Opět to vypadá na silnou pozici pilotů týmu Kozel a Zlatopramen, kteří dosáhli nejlepších výkonů kolem 1:27,5. Z našeho týmu Petr se v posledních testech trochu zlepšil, když zalel 1:28,5. Do závodu zbývá ještě týden, takže máme prostor na vylepšení setupu a nalezení ideální stopy v obtížných místech trati.

27.8.2006
Dnešní závod v tureckém Istabulu našemu týmu vyšel jen průměrně. Ondra získal páté a Petr sedmé místo. Martin závod nedokončil. Ondra po návratu z dovolené rychle získal svoji formu a v testech zajížděl vynikající časy. Petr se na tomto okruhu trápil a podával spíše podprůměrné výkony. Konečný zisk 14 bodů je pozbuzujícím impulzem k nadcházejícímu velice náročnému závodu v italské Monze. Tento vysokorychlostní okruh bude opravdovou prověrkou jezdeckého umění, takže se hned zítra přesouváme do dějiště příští velké ceny.
Petr: "
Přestože jsem se na závod velmi pilně připravoval mé nejlepší časy byly stále přibližně o 2 s za špičkou. Takovýto odstup mě s blížícím se závodem stále více znervózňoval a nebyl jsem schopen svoje počínání na trati nijak vylepšit. Vše ještě zkomplikovala nemožnost testování bezprostředně před závodem, takže jsem na přípravu k závodu měl pouze 15-minutový trénink. To se také odrazilo hned v kvalifikaci, kde jsem několikrát chyboval a zajel jsem čas téměř o 1,5 s za svým maximem. Po chybě Aleše Mořkovského jsem nakonec na startovním roštu stál pátý. Start se mi vůbec nepovedl a i přestože jsem měl možnost předjet jezdce před sebou, kteří se dostali do kolize, tak jsem v závodu pokračoval na samém chvostu. Doufal jsem, že mi pomůže strategie jedné zastávky, avšak nepomohla, protože podobně měli natankováno i moji soupeři. Po tom co Lukáši Chybovi došel benzín jsem postoupil na páté místo, avšak stále jsem byl poslední. Po zastávce jsem své časy trošku zlepšil, ale piloti přede mnou mi neustále ujížděli. Až v úplném závěru závodu, kdy Aleš Mořkovský musel neplánovaně navštívit své mechaniky, se mi podařilo postoupit na mé konečné čtvrté místo ve skupině. Jsem velice rád, že jsme jako tým mírně stáhli bodový odstup na třetí tým v poháru konstruktérů. Pevně věřím, že i v příštím závodu se nám podaří odvést dobrou práci a z odstupu opět něco ukrojit."

24.8.2006
Poněkud opožděně přinášíme několik informací ze závodu v Maďarsku. Ten se po problémech s připojením k serveru podařilo odstartovat až na druhý pokus. Po startu se několik aut nějakou chybou hry roztočilo a k naší smůle to odnesl Petr - jediný zástupce našeho týmu v tomto závodu. Martin ani Ondra nemohli do závodu nastoupit. Naštěstí Petr nic vážně nepoškodil, takže mohl pokračovat v závodu. Několik kol musel soupeři s Láďou Martínkem, kterého nakonec předjel a mohl nerušeně jet dál, protože na dva piloty v předu Radima a Ríšu v žádném případě neměl. Konečné třetí místo ve skupině a celkové šesté místo není až tak špatným výsledkem. Nyní se již připravujeme na další závod v Turecku. Zde již pojede Ondra, takže snad získáme nějaký větší příděl bodů, který nutně potřebujeme pro udržení naší pozice v poháru konstruktérů.
Petr: "
Na závod jsem hodně trénoval, avšak na špičku jsem ztrácel poměrně dost. Zejména rychlá levá zatáčka na konci prvního sektoru mi dělala stále problémy. Kvalifikaci jsem zajel celkem obstojně a startoval jsem z 3. pozice. Bohužel po startu se nečekaně přede mnou zřejmě chybou hry roztočilo několik aut a já neměl šanci se vyhnout. Nejvíce to odnesl Martin Koudelka, kterému se dodatečně omlouvám. Já jsem naštěstí auto výrazně nepoškodil a začal jsem stíhací jízdu za Láďou Martínkem. Jeho spojení nebylo moc dobré, takže bylo obtížné jet za ním v těsném kontaktu. Nakonec se mi jej podařilo předjet, avšak tím můj postup vpřed skončil, protože první dva jezdci byli daleko přede mnou a pravidelně mi nadělovali kolem 1 s na kolo. Jsem rád, že jsem závod dokončil a získal alespoň pár bodů. Doufám, že v příštím závodu se mi podaří zajet dobrý výsledek."

7.8.2006
Poslední závod pro náš tým dopadl katastrofálně. Ondra si užívá zasloužené prázdniny, tak zodpovědnost zůstala na Martinovi a Petrovi. Ti navíc jeli v náhradním pátečním termínu. Přestože testy před závodem nevypadaly až tak špatně, tak nakonec jak Martina tak i Petra zradila technika, když oběma odešel v průběhu závodu motor. V petrově případě je to o to bolestivější, že to bylo necelá dvě kola před cílem závodu. Přitom velkou část závodu tlačil na druhé místo M. Brože před sebou. Tato okolnost se možná podepsala na větším zahřátí motoru a jeho následnému kolapsu. Celkově jsme na třetí drag ztratili 20 bodů, což je při sedmi zbývajících závodech ztráta již těžko stáhnutelná. Naopak se budeme muset snažit, abysme naši pozici uhájili před stále se zlepšujícím támem Porsche. V dalším závodu, který se jede již za týden bude Ondra opět chybět a Martin možná pojede, ale bez většího tréninku, bohužel nemůžeme čekat příliš dobrý výsledek. V současné době probíhají intezívní testy na VC Maďarska.
Petr: "
Na závod jsem se opět velice pilně připravoval. V kvalifikaci jsem si vyjel druhou startovní pozici. Tuto jsem udržel i po startu, bohužel v jedné zatáčce ještě v průběhu prvního jsem měl dojem, že jsem mírně  krátil, tak jsem byl nucen svoji pozici přepustit dotírajícímu Martonu Brožovi. V dalších kole jsem jej však začal stahovat a poté jsem jej na konci paraboliky předjel. Bohužel jsem byl trošku delší a Martin mi to hned vrátil. V dalších kolech jsem se již nedokázal tak přiblížit, naopak jsem udělal chybu v první rychlé zatáčce a skončil jsem v bariéře. Naštěstí náraz nebyl tak prudký a mohl jsem pokračovat. To však byl Martin asi 8s přede mnou. Nicméně se mi jej dařilo stahovat, takže po první zastávce jsem byl nějaké 3 s za ním. Potom jsem ovšem vyrobil na stejném místě stejnou chybu a odstup opět narost na 10 s. Smůla byla dokonána, když mi na konci paraboliky v předposledním kole shořel motor. Nyní musím všechnu energii věnovat tréninku na VC Maďarska, na kterou se velice těším."

23.7.2006
Dnešní závod ve francouzkém Magny-Cours nedopadl pro náš tým nijak růžově. Ondra se z důvodu dovolené bohužel nemohl závodu zúčastnit. Martin ze závodu odstoupil. Petr, který jel v náhradním termínu v pátek, dojel v průměrném čase. Nakonec díky poměrně malému počtu pilotů a několika odstoupením je z toho konečné páté místo. Opět jsme v celkovém hodnocení maličko stáhli ztrátu na třetí Drag, takže nyní ztrácíme 35 bodů. Jelikož v nadcházejících závodech bude Ondra zřejmě opět chybět, musíme se co nejrychleji přesunout do Německa a zahájit přípravu na závod.
Petr: "
Před závodem jsem poměrně dost trénoval. Měl jsem veliké problémy udržet auto v rychlých šikanách tak, aby telemetrie neukázala krácení trati. V den závodu jsem odjel několik tréninkových závodů, což mi pomohlo dostat se do správného tempa. Zkoušel jsem také variantu a jednou zastávkou v boxech, ale nakonec jsem zvolil strategii dvou zastávek, se kterou jsem zajel vždy o něco lepší celkový čas závodu. Kvalifikaci jsem odjel průměně, ale stačilo to na třetí místo. Pozici jsem po startu udržel a jel jsem na třetím místě. Na jízdu Ríši a Radima přede mnou jsem neměl, takže posun vpřed nehrozil. Za mnou jedoucí Jirka udělal po startu chybku, takže byl asi 4 s za mnou a dařilo se mi před ním držet zhruba stejný náskok. Ve čtvrtém kole jsem nechtěně v šikaně krátil, takže jsem okamžitě výrazně zpomalil, abych se uchránil penalizace. Jirka za mnou se mírně přiblížil, ale po několika dalších kolech odstoupil pro poruchu motoru. Já jsem dál jezdil celkem bez problémů na třetím místě. Radim mi dával pravidelně 0,5 - 1s na kolo. Ríša ještě o něco víc. Ke konci závodu jsem vyrobil ještě jedno krácení, takže jsem opět na pár sekund zpomalil. Nakonec jsem rád, že se mi podařilo zopakovat stejný výsledek jako v minulém závodu, i když 4. místo mi uniklo jen o několik desetin. Již teď se velmi těším na příští závod v Německu."

9.7.2006
Po dnešním náročném závodu v americkém Indianapolis je náš tým celkem spokojen. Nejlépe dopadl Petr, který vybojoval celkové páté místo. Jde o jeho nejlepší umístění v letošní sezóně. Ondra kvůli trestu projetí boxovou uličkou za vystrčení Martina Koudelky mimo trať skončil až sedmý. Po výsledcích z testů vypadal nadějně i Martin. Ten bohužel po kolizi s Romanem Mikešem v první zatáčce měl narušené zavěšení a po několika kolech musel ze závodu odstoupit. V celkovém hodnocení jsme maličko stáhli ztrátu na třetí Drag. Nyní ztrácíme 37 bodů. Hned zítra zahajujeme stěhování z Ameriky na "starý kontinent" do Francie, kde se pojede přístí závod. 
Petr: "
Před dnešním závodem jsem hodně trénoval. Dařilo se mi jezdit ideální stopu jak při nastavení pro kvalifikaci, tak i v závodu. Kvalifikace před závodem se mi celkem povedla, vyjel jsem si třetí místo. Start se mi podařil trošku lépe než Martinovi Brožovi, který startoval druhý a téměř jsem jej před první zatáčkou stáhnul. Daleko lépe však vystartoval čtvrtý Marek Zmrhal a v nájezdu do první zatáčky byl na druhém místě. Bohužel měl kolizi s Martinem Pelikánem jedoucím z pátého místa. Naštěstí se vše obešlo bez větších ztrát a všichni mohli pokračovat v závodu. Na výjezdu z druhé zatáčky bylo pořadí Radim Podešva, Marek, Já, Martin Brož a Martin Pelikán. Jezdil jsem těsně za Markem, ale předjet se mi jej nepodařilo a potom mi mírně ujížděl. Naštěstí jel na dvě zastávky, takže jsem po jeho zajetí k mechanikům, měl vonou trať. Za mnou jedoucí Martin Brož trošku ztrácel, takže když jsem jel ke své zastávce, byl asi 3 s za mnou. Měl však posunutý pit stop až asi k 20. kolu, takže jsem měl strach, aby mě přes boxy nepředjel. Naštěstí se tak nestalo, vrátil se na trať asi 1.5 s za mnou. Na prvním místě neotřesitelně kraloval Radim, který v té době měl na mě náskok asi 25 s. Martin Brož mě mírně stahoval, bohužel jej postihla porucha motoru, takže k žádnému souboji nedošlo. Jsem rád za celkové páté místo, což představuje můj nejlepším letošní výsledek. Těším se na závod ve Francii."
Ondra: "
Tak tento závod si asi nezapíšu za rámeček. :-( Opravdu jsem velice zklamaný za to, co jsem v této VC předvedl. Vlastně jsem zklamaný za to, že jsem nepředvedl nic. Akorát jsem dokázal předjet všechny jezdce co jeli se mnou s tím, že Martina Koudelku jsem nešťastně sestřelil, opravdu se mu za to omluvám. Smutný jsem ještě proto, že tato Velká cena byla poslední na delší dobu, protože další čtyři nejspíše nepojedu. Chtěl jsem konečně dobře dojet po těch několika smolných závodech, ale ani tentokrát se mi to nepodařilo. Blahopřeji Petrovi za výborné umístění a ať mu to takhle jezdí nadále, BUDEME HO POTŘEBOVAT!!! Těším se za čas až si opět zazávodím :-/"

25.6.2006
Z dnešní závodu odjíždíme se smíšenými pocity. Po čtrnáctidenní pauze se do kokpitu vrátil Ondra, který však dnešní závod nedokončil pro poruchu motoru. Martin bojoval jako lev, avšak na body nedosáhl. Petr zajel velmi dobrýí čas v kvalifikaci a slušný výkon podal i v závodu. Vedením šampionátu byl však kvůli dvěma krácením trati odměněn 20s penalizací a skončil celkově osmý. Celkově jsme si tedy opět pohoršili přičemž ztráta na třetí Drag narostla na 41 bodů. Dalším závodem je náročný okruh Indianapolis v USA, takže se již zítra přesouváme do dějiště přístí velké ceny.
Petr: "
Kvalifikace před závodem se mi podobně jako minule velmi povedla. Celkové páté místo v kvalifikaci je potěšující i když body se udělují jen za závod. Po startu z druhé pozice ve skupině jsem místo udržel. Přede mnou jedoucí Ríša Tešař se mi vzdaloval asi 1 s na kolo. Podobným tempem jsem já odjížděl Ondrovi Hašlarovi, který jel za mnou. Při ríšově návratu z boxů po první zastávce jsme měli drobnou kolizi, přičemž jsem uhájil své prozatímní první místo a toto jsem držel ještě 3 kola do své jediné zastávky. Po mém návratu na trať mi Ríša začal odjíždět ještě rychleji, což se však vysvětlilo o 10 kol později, kdy zajel ke své druhé zastávce. Tentokrát se již vrátil pohodlně asi 18 s přede mnou a opět začal náskok navyšovat. Celý závod jsem si užil. Zejména jsem rád, že mi vydržel motor a brzdy, které zde byly extrémně namáhány. Kaňkou na mém snažení je penalizace za dvojí zkrácení, díky níž jsem skončil až na celkovém osmém místě. Příště musím jezdit čistě."

17.6.2006
Se zpožděním přinášíme zprávy z posledního závodu ve Velké Británii. Ondra si odpykával trest z Monaka, když byl diskvalifikován z dalšího závodu. Martin nakonec do závodu nenastoupil. Jediným zástupcem našeho týmu tak byl Petr. Náš testovací tým věnoval přípravě na závod velké úsilí. Před závodem jsme zvolili strategii jedné zastávky. Ta se nakonec ukázala jako klíčová. Petr díky ní dosáhl svého prvního vítězství ve skupině v letošní sezóně. Celkové sedmé místo bohužel v celkovém hodnocení týmů příliš nepomohlo, zůstáváme čtvrtí přičemž ztráta na třetí Drag narostla na propastných 33 bodů. Nyní již testujeme na první zámořský závod letošní sezóny v kanadském Monteralu. Ondra již také testuje, takže věřme že se nám v závodu podaří alespoň něco stáhnout z náskoku na třetí místo.
Petr: "
V kvalifikaci před závodem se mi podařilo zajet vynikající čas. Získal jsem pole. Odstartoval jsem standardně, ale Martin Koudelka měl start vynikající a ze čtvrtého místa se hned po startu dostal do vedení. Přitom odstartoval ve stejném okamžiku jako ostatní piloti. Budeme muset zjistit v čem tkvělo tajemství takového startu. Další průběh byl nadmíru zajímavý, protože jsem jezdil těsně za Martinem K. přičemž odstup byl neustále v rozmezí 0,5 - 1 s. Navíc se stejným odstupem za mnou dorážel Martin Habrovec. Po třetině závodu mi bylo jasné, že všichni tři jedeme stejnou strategii jedné zastávky. Naštěstí jsem měl natankováno o trochu víc paliva a po zajetí Martina K. ke své zastávce jsem zajel ještě jedno rychlé kolo. Díky tomu jsem po návratu z boxů vyjel asi 3 s před ním. I přesto, že jsem potom udělal pár menších a jednu větší chybu, tak jsem vedení udržel až do konce závodu. Jsem rád, že se mi podařilo zajet takový závod, i když v celkovém účtování to stačilo jen na sedmé místo. Už nyní se těším na další závod."

28.5.2006
Dnešní závod na monackém okruhu pro náš tým dopadl ještě hůře než předchozí ve Španělsku. Martin i přes problémy s připojením závod dokončil. Jezdecká smůla potkala Ondru, kterému se uvolnil volant, narazil do bariéry a byl konec všem nadějím. Cíl v Monaku bohužel nevidělo více pilotů, avšak Ondra navíc dostal DQ z dalšího závodu za předčasný odchod ze závodu. Nakonec si tedy z Monaka odvážíme pouze 5 bodů za Petrovo osmé místo. Martin skončil 14., těsně za body. Po tomto nevydařeném víkendu se nám Tým Drag vzdálil na 25 bodů a v příštím závodě rozdíl pravděpodobně ještě naroste, protože Ondra nepojede. Okamžitě se tedy přesouváme do Velké Británie, kde od zítřka zahajujeme trénink na další závod. Snad se nám vydaří lépe než Monako.
Petr: "
Na této trati jsem absolutně nemohl najít správnou stopu a pořád jsem ztrácel téměř dvě sekundy na nejlepší. Můj nejlepší čas nakonec byl 1:08,628. V kvalifikaci na závod jsem však zajel hůře a čas 1:09,221 stačil jen na poslední místo. Ve skupině jsme jeli tři, start proběhl bez problému a jel jsem na třetí místě. V nájezdu do druhého kola dostal Honza Vávra smyk a já šel před něj. Asi po 10 kolech když jsem byl asi 15 s za Ríšou Tesařem jsem si v Loewe všiml předního křídla. Když potom Ríša zajel do boxů bylo vše jasné - bylo jeho. Tím pádem jsem se dostal na první místo. Jel jsem s náskokem asi 15 s, který se však stále ztenčoval a před zastávkou v boxech mě Ríša dojel. Po návratu z boxů jsem vyjel těsně za ním avšak neustále mi ujížděl. Změna nastala až v závěru závodu, když mi asi 3 kola před cílem začal ujíždět ještě víc. Bylo to zřejmě v důsledku opotřebování brzd. Musel jsem brzdil velice zlehka a ani tak jsem se nevyhnul kontaktům se svodidly protože auto bylo velice nestabilní. I přesto jsem dojel do cíle. Byl to opravdu vyčerpávající závod. Konečné osmé místo není až tak špatný výsledek. Již teď se těším na chladný Silverstone."

14.5.2006
Závod v Barceloně se našemu týmu příliš nevydařil. Ondra skončil šestý, Petrovi odešel motor a Martin pro problémy s připojením nemohl do závodu nastoupit. Za 14 dnů v Monaku se nám snad bude dařit lépe.

30.4.2006
Dnešní závod na Nürburgringu byl hodně náročný. Vysledek byl poznamenán několika diskvalifikacemi za krácení trati. V celkovém účtování skončil Ondra třetí. V závodě si to rozdal se svým největším rivalem Ríšou Tesařem, bohužel pro nás ze zápolení vyšel lépe Ríša. Petr se postupně v testech zlepšoval, avšak na špičku pole to nestačilo. Kvalifikaci zajel celkem dobře a startoval z pole position. Bohužel asi od čtvrtiny závodu po menší kolizi musel jet s porušeným zavěšením, což mělo za následek zhoršení časů na kolo asi o 2 sekundy. Celkově a také díky penalizacím získal jeden bodík. Martin bohužel nemohl do závodu nastoupit. Nakonec se dělíme o třetí místo v týmech s Drag Racing. Nyní se přesouváme do Barcelony - dějiště dalšího závodu - VC Španělska. Cílem je udržení naší třetí pozice v týmech.
Ondra: "
Tak tento závod byl první z těch, kde jsem věděl, že nebudu mít na první místo. Můžu být vlastně rád, že jsem vůbec na bedně, protože Kuba Ptáček byl diskvalifikován. Možná škoda kvalifikace, která se mi nepovedla až tak, jak jsem si představoval, protože jsem zajel čas o desetinu za Ríšou. Musím uznat, že závod potom byl jednoznačný pro Ríšu. Jel prostě výborně a navíc ukázal, že i bez krácení trati se dá vyhrát!!! Možná škoda mé chyby v závodě - udělal jsem hodiny a vzala mi 6 dobrých sekund. Jinak se už teď připravujeme na další závod a jsme spokojeni s dosavadními výsledky, protože bojovat o 3. místo si náš tým v minulé sezoně asi málo představoval."
Petr: "
Před tímto závodem jsem si celkem věřil. V testech jsem se zaměřoval na jízdy s plnou nádrží a dařilo se mi zajíždět poměrně vyrovnané časy někde mezi 1:27 - 1:28. V kvalifikaci před závodem jsem zajel těsně pod 1:26 a stačilo to na pole ve skupině. Po ne moc dobrém startu jsem však o první místo přišel, když mě předjel Pavel Šáfr. Dařilo se mi ho však držet, dokonce jsem mírně stahoval. V názjezdu do 7. kola jsem byl mírně delší na brzdy v první zatáčce a dostal jsem hodiny. Mám pocit, že tam bylo i menší synchro. Musel jsem couvat a přitom do mě drcnul Jarda Zárybnický. Došlo k porušení zavěšení předního pravého kola a jízdní vlastnosti vozu se velmi zhoršily. Po dvou kolech, kdy jsem měl co dělat, abych vůz udržel vůbec na trati, jsem předčasně zamířil k mechanikům v naději, že snad něco opraví. V průběhu kola jsem musel přidat palivo, aby mě stačilo o kolo navíc, takže jsem vyrobil pár chyb. Další hrubku jsem udělal v boxech, když jsem zajel ke špatným mechanikům. Než jsem si uvědomil, proč mě mechanici nechtějí obsloužit a zajel ke svým, ztratil přes 30 s. Dále jsem se snažil jet co nejlépe, ale s poškozeným zavěšením to bylo obtížné. Celkově jsem rád za dvanácté místo a bodík, který týmu trošku pomohl v poháru konstruktérů. Gratuluji Ondrovi ke třetímu místu. Těším na další závod v Barceloně, ve kterém snad dopadnu lépe."

17.4.2006
Závod v San Marinu pro náš tým celkově dopadl poměrně dobře. Ondra podal skvělý výkon a v závodě zvítězil. Ostatně tomu nasvědčovaly i časy z testů. Avšak nebýt 30 s penalizace zvítězil by Tomáš Hillmich. Martin se v San Marinu vyšplhal až k samotné špičce startovního pole, když svůj nejlepší čas přiblížil k 1:16,5. V závodě však Martina zklamalo spojení a byl nemilosrdně odpojen z poměrně dobře rozjetého závodu. Petr svými výkony patřil spíše k průměru. Jako obvykle pilně trénoval i v den závodu. Kvalifikaci zajel pomerně dobře a časem 1:17,073 si vyjel pole ve skupině. První místo sice po startu udržel, ale v průběhu závodu několikrát drobně chyboval a skončil na třetím místě ve skupině. Z průběžného pořadí můžeme být poměrně spokojeni, protože jsme splnili náš cíl a získali zpět třetí místo v týmech. Nyní se již pilně připravuje na VC Evropy. Petr s Martinem jsou přibližně vyrovnaní což pro tým je velice dobré a pokud budou bodovat všichni tři naši piloti, máme dobrou šanci svoji pozici udržet.
Ondra: "
Takže závod v Imole se mi konečně povedl na 100%. Mé první místo to dokazuje........... Ale i na této trati jsem udělal jednu chybičku, která mne stála 6 sekund, jinak ale se závodem jsem opravdu spokojen. Jenom škoda, že Petrovi závod nevyšel tak, jak by si představoval a Martinovi vypadl internet a to měl výborně rozjetý závod!!! Do dalšího závodu se musím extrémě připravit, nikomu nechci darovat body zadarmo!!! "
Petr: "
Tato trať mi z počátku vůbec nešla. Jakmile se mi však podařilo zvládnout několik problémových míst, tak jsem se dostal na slušné časy, ale pak se mi už nedařilo zlepšit. Kvalifikace se mi celkem povedla a získal jsem pole. Na startu sice Pavel Šáfr předjel Martina Brože, ale na mě už nestačil. Bohužel jsem udělal chybku ve druhé šikaně a první místo jsem ztratil. Podobná situace se navíc opakovala ve druhém kole a ocitl jsem se na třetí. O mnoho hůře jsem dopadl po další už větší chybě, když jsem se musel smířit se čtvrtou pozicí za Láďou Martínkem. Ten, jak se později ukázalo, vsadil na jednu zastávku, takže zajížděl pomalejší časy a nečinilo mi velké problémy jej předjet. Potom jsem jezdil téměř shodné časy s Pavlem, avšak díky mým drobným chybkám se mi mírně vzdaloval. Nakonec tedy jsem rád za celkové osmé místo. Gratuluji Ondrovi ke skvělému vítězství. Martin měl bohužel smůlu, ale jeho výkony jsou povzbuzující a je vidět jak se každým závodem zlepšuje. Již nyní se těším na další závod na Nürburgringu."
Martin: "
Celý závod jsem se držel na třetím místě mé skupiny, ale zezadu na mě tlačil Marek Zmrhal. Naštěstí pro mne v zatáčce po druhé šikaně udělal chybu neboť už ode mne byl pouze 232 tisícin sekundy. Poprvé kdy jsem byl v boxech, tak to do mě Marek napálil, takže jsem se lekl až uskočil dva metry dozadu. Naneštěstí asi ve dvacátém třetím kole mi vypadlo spojení a byl jsem "vyhozen". Byl to pro mne smolný den."

4.4.2006
V posledním závodu nám příliš nepřály okolnosti. Ondra přes skvělé výkony, které podával v trénincích, nemohl do závodu nastoupit, protože neměl k dispozici potřebnou techniku. Petr zase nemohl jet v řádném termínu, takže se musel smířit s oprávněnou penalizací 30 s. A Martin po kolizi bohužel závod nedokončil. Přesto jsme jako tým příliš neztratili a v celkovém hodnocení jsme na pěkném 4 místě. V žádném případě však v tréninku nepolevujeme a již se pilně připravujeme na další závod. Cíl je jasný - získat zpět třetí místo v týmech. Bude to náročné, ale uděláme pro to vše!
Petr K.: "
V testech před závodem se mi příliš nedařilo a pořád jsem nemohl najít tu správnou razanci v jízdě. V den závodu se mi však podařilo dost zlepšit a byl jsem schopen zajíždět mírně nadprůměrné časy. Bohužel díky osobním záležitostem jsem nestihl start v řádném termínu. Kvalifikace se mi podařila a obsadil jsem celkové páté místo. V závodu, který jsem abvsolvoval sám, vědom si nezbytné penalizace, jsem musel jet co to dá. Díky tomu a také díky špatnému spojení jsem vyrobil pár chybiček a ztratil tak několik sekund. V konečném účtování to však nemělo žádný význam, protože na pátého Martina Koudelku jsem ztratil 16 s a sedmý Radim Podešva skončil 9 s za mnou. Po všech těch komplikacích je šesté místo kvělým výsledkem. Nyní se již soustředím na další závod v San Marinu."

31.3.2006
Přípravy na další závod jsou v plném proudu. Z našeho týmu nejlepší časy dosahuje na trati v Melbourne jako obvykle Ondra. Musíme ale pochválit také Martina, který vytrvale trénuje a již zajíždí velice pěkné časy. Věřme, že nasazení celého týmu vydrží a v neděli odvedeme dobrou práci, která přinese další bodíky do celkového hodnocení.

20.3.2006
Tak další závod máme za sebou. V horkém počasí malajského okruhu se náš tým pořádně zapotil. A to hned při trénincích, které předcházely včerejšímu závodu. Náš tým celkově natestoval spousty kol a tvrdě pracoval na nastavení vozu. Píle se nám vyplatila, i když Petr byl svým výkonem trochu zklamán. Zato Ondra skvělou jízdou si dojel pro krásné druhé místo. Musíme pochválit také výkon našeho třetího pilota Martina, který předvedl odpovědný výkon a zdárně dojel do cíle závodu. Za druhé a deváté místo jsme jako tým získali 18 bodů, takže jsme s 35 body nyní na druhé pozici společně s Drag Trutnov. Nyní se již přesouváme do austraského Melbourne a zahájíme přípravu na další závod.
Petr K.: "
Před včerejším závodem jsem si dal trochu oddech a začal trénovat až těsně před závodem. Toto se ukázalo poněkud nevýhodné, protože jsem se nestačil dostat do toho správného tempa. Kvalifikaci před závodem jsem celkem pokazil, ale stačilo to na třetí místo ve skupině. Start se mi povedl a tlačil jsem se na prvního Martina Habrovce. Bohužel jsem do první zatáčky začal brzdit brzy a naopak jsem ztratil a spadl až na čtvrté místo. Potom jsem několik kol soupeřil s Jardou Zárybnickým. Vzhledem ke špatnému spojení bylo problematické jet blízko za ním a připravit si vhodnou příležitost k předjetí. To se mi však přece jen po několika kolech podařilo a začal jsem mírně stahovat i druhého Honzu Vávru. Ten však jel na dvě zastávky, takže jsem jej se svou strategií jedná zastávky bez problémů předjel při zastávce v boxech. Do cíle jsem už dokroužil s přibližně konstatní ztrátou dvaceti sekund na Martina Habrovce, který měl stejnou strategii a jezdil mírně lepší časy. Gratuluji Ondrovi k jeho druhému místu v závodu. Nyní mi nezbývá nic jiného než se začít připravovat na další závod v Austrálii."

8.3.2006
Začala nová sezóna naší ligy. Úvodní závod se odehrál v bahrainském Sakhiru. Náš tým na tomto okruhu pilně testoval v období zimní přestávky. Nakonec do závodu nastoupili Ondra Hillmich a Petr Kolář. Ondra získal celkové třetí a Petr osmé místo. Tím jsme si zajistili poměrně slušnou třetí pozici v poháru konstruktérů.
Petr K.: "
I přes velké množství tréninkových kol na tomto okruhu, jsem stále nebyl schopen najít ideální průjezd několika místy tratě. Nakonec jsem se trochu zlepšil v den závodu, ale trápilo mě připojení. Kvalifikace nedopadla vůbec dobře, protože mi shořel motor v zaváděcím kole, takže jsem se na start postavil na posledním místě. V průběhu prvního kola došlo ke kolizi a dostal jsem se na třetí místo před Marka Zmrhala. Poté se mi dařilo mírně stahovat druhého Ondru Hašlara. Bohužel jsem měl poměrně špatné spojení a to se také podepsalo na nechtěné kolizi s Ondrou. Tímto se mu ještě jednou omlouvám. Naštěstí náraz neměl žádné větší následky a oba jsme mohli pokračovat v závodu. Konečné druhé místo ve skupině a celkové osmé místo je celkem dobrým začátkem sezóny. Těším se na další závod v Malajsii."

<< starší aktuality - novější aktuality >>